if you can dream it - you can do it.

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

2014-05-23

Av Jessica - 23 maj 2014 21:16

Ibland ifrågasätter jag hur min hjärna resonerar. Sitter i förmiddags i den underbara solen och läser i lugn och ro, när jag helt plötsligt tänker att "jag borde städa bilen". Viftar bort den tanken och återgår till min bok men har inte längre någon aning om vad jag läser. Allt som finns i huvudet nu är att städa ur bilen. Så upp studsar jag och släpar ut dammsugare, vatten och trasa samt fönsterputs till vindrutan. Jag har tänkt länge att jag skulle göra detta en dag när det är uppehåll. Just idag var det liiite mer än uppehåll. Det var ungefär årets varmaste dag med 30 grader och gassande sol. Det inser jag ganska snart när jag krälar runt där och svettas som en gris, och tänker att jag förmodligen kommer att bränna både ansikte och armar. Men fin blev den och jag fick mig ju nästan ett helt träningspass.

När jag väl var färdig med bilen kände jag mig så produktiv att jag råkade städa hela lägenheten och köra fyra maskiner med tvätt av bara farten. Nu får det dock räcka för idag så att jag har lite energi kvar till min stepklass imorgon bitti.

Hoppas att ni som läser också har haft en fantastisk dag och jag önskar er en riktigt härlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 juli 2014 10:39


Det finns många olika sätt man kan vakna på. Imorse testade jag ett helt nytt. Klockan ringde, jag var knappt vid medvetande, hoppar i kläderna och ger mig rakt ut på min morgonpromenad. Halvsovandes lunkar jag där i 3 minuter, ser knappt någonting f...

Av Jessica - 9 maj 2014 11:10


Nu har jag dammat av hårdhandskarna och påbörjar rond två. Som jag skrev sist så tog det totalt stopp när jag hade kommit ganska precis halvvägs till mitt mål, så jag rådfrågade Ola (min Personliga Tränare) om hur vi skulle gå vidare. Vi beslutade os...

Av Jessica - 5 april 2014 18:37


Mars har bestått av intensiva veckor, vilket har gjort mig lite frånvarande både här och Facebook. Men en efter en faller pusselbitarna på plats nu och det känns fantastiskt. Det känns precis som om jag har gått i motvind de senaste åren och nu helt ...

Av Jessica - 15 mars 2014 12:12


Idag tänkte jag lägga ut ett recept som en kollega tipsade mig om, som i sin tur hade hittat det i någon tidning. En nyttig och saftig mugcake som är världens enklaste sak att göra.   Du behöver:1 dl havregryn1/2 banan1/2 äpple1/2 tsk bakpulver1 ...

Av Jessica - 14 mars 2014 14:38

Jag brukar vanligtvis inte klicka mig vidare på länkar som delas på Facebook, men för några dagar sedan hamnade jag på Mia Skäringers krönika som så många delade och skrev "Amen" till. Sedan dess har jag följt hennes blogg och det är väldigt intressa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards