if you can dream it - you can do it.

Direktlänk till inlägg 5 april 2014

2014-04-05

Av Jessica - 5 april 2014 18:37

Mars har bestått av intensiva veckor, vilket har gjort mig lite frånvarande både här och Facebook. Men en efter en faller pusselbitarna på plats nu och det känns fantastiskt. Det känns precis som om jag har gått i motvind de senaste åren och nu helt plötsligt har vinden vänt och jag flyger med av bara farten. Tror att detta kommer bli ett spännande och givande år, och jag hoppas att jag har rätt.


Det enda som inte går med någon vidare fart överhuvudtaget är min diet. Jag har nått den där platån som man gör förr eller senare, då kroppen tycker att den vill spara på det som finns kvar om det skulle bli svält och sämre tider. Tror jag är inne på fjärde veckan nu som jag bara står och stampar. Jag tycker inte att det är jordens undergång, men jag skrattar inte ihjäl mig heller. Och jag förstår verkligen att många ger upp när de når denna punkten för det är svårt att hålla motivationen uppe vissa stunder. Jag har tänkt många gånger nu att det kanske inte är värt besväret, men det som får mig att fortsätta är att jag är så jäkla nyfiken av mig. Jag vill veta om jag kan komma längre än såhär, och i så fall hur länge jag skall kämpa för att lyckas. Vändningen kan vara närmre än man tror och då är det surt om man ger upp precis innan.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 juli 2014 10:39


Det finns många olika sätt man kan vakna på. Imorse testade jag ett helt nytt. Klockan ringde, jag var knappt vid medvetande, hoppar i kläderna och ger mig rakt ut på min morgonpromenad. Halvsovandes lunkar jag där i 3 minuter, ser knappt någonting f...

Av Jessica - 23 maj 2014 21:16

Ibland ifrågasätter jag hur min hjärna resonerar. Sitter i förmiddags i den underbara solen och läser i lugn och ro, när jag helt plötsligt tänker att "jag borde städa bilen". Viftar bort den tanken och återgår till min bok men har inte längre någon ...

Av Jessica - 9 maj 2014 11:10


Nu har jag dammat av hårdhandskarna och påbörjar rond två. Som jag skrev sist så tog det totalt stopp när jag hade kommit ganska precis halvvägs till mitt mål, så jag rådfrågade Ola (min Personliga Tränare) om hur vi skulle gå vidare. Vi beslutade os...

Av Jessica - 15 mars 2014 12:12


Idag tänkte jag lägga ut ett recept som en kollega tipsade mig om, som i sin tur hade hittat det i någon tidning. En nyttig och saftig mugcake som är världens enklaste sak att göra.   Du behöver:1 dl havregryn1/2 banan1/2 äpple1/2 tsk bakpulver1 ...

Av Jessica - 14 mars 2014 14:38

Jag brukar vanligtvis inte klicka mig vidare på länkar som delas på Facebook, men för några dagar sedan hamnade jag på Mia Skäringers krönika som så många delade och skrev "Amen" till. Sedan dess har jag följt hennes blogg och det är väldigt intressa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards